Elektrowóz i Lw jesteście w błędzie. Ustronie ma najdłuższą trasę "fizycznie" choć na bilecie jest mniejsza w km.
Wszystkie kasy/terminale jak jak i E-IC sprzedają bilety z błędnym kilometrażem na ten pociąg zaniżającym długość trasy o różnicę Warszawa - Otwock - Pilawa do Warszawa - Sulejówek Miłosna - Pilawa
Spowodowane jest to ograniczeniami technicznymi (cztery stacje pośrednie) do wprowadzenia.Zwyczajnie z Krakowa nie da się sprzedać na Ustronie do Kołobrzegu biletu z dobrym kilometrażem. Co innego to np. z Krakowa do Warszawy, czy z Kielc do Bydgoszczy itd. Tam można sprzedać bez problemu bilet z prawidłowym kilometrażem.
Odcinek Pilawa - Warszawa Wschodnia - Pilawa Ustronie pokonuje przez Grzebowilk i Sulejówek Miłosnę łącznicą omijającą Mińsk Mazowiecki a nie przez Otwock jak sprzedaje się bilety (tak puszcza system najkrótszą trasa).
A więc mamy 99km z Dęblina do Warszawy Wschodniej przy błędnym kilometrażu.
Co Ciekawe system sprzedaży IPR rozróżnia kilometraż dla IR Cisy i podaje 99km z Dęblina do Warszawy przez Otwock którędy ten pociąg jedzie i 111km dla IR Warta które jedzie przez Grzebowilk, Sulejówek Miłosną.
Jedynym pociągiem spółki PKP IC jadącym przez Otwock z Dęblina do Warszawy jest TLK Monciak (Poprad)
Także Elektrowóz szukaj w rozkładach, trasach, SEPE i systemie a znajdziesz tam takie ciekawe kwiatki.
W 2012 w numerze 57 pisał o tym Z Biegiem Szyn
Cytat:Otwockie trójmiasto bez
pociągów dalekobieżnych Połączenia
Od wprowadzenia nowego rozkładu
jazdy Otwock omijany jest przez
wszystkie pociągi dalekobieżne.
Wszystkie pociągi TLK oraz
InterRegio kursujące między Warszawą
i Lublinem od wprowadzenia 11 grudnia
2011 r. nowego rozkładu jazdy zostały
skierowane trasą przez Sulejówek,
posterunek odgałęźny Stojadła i
Grzebowilk. Tak wytrasowane pociągi
na tradycyjną linię Warszawa – Lublin
włączają się dopiero w Pilawie.
To oznacza, że Otwock stracił dostęp
do połączeń dalekobieżnych, które
dotychczas zapewniały miastu nad
Świdrem bezpośrednie połączenia nie
tylko z Lublinem, ale także z Toruniem
czy Bydgoszczą.
Tymczasem Otwock to jedno z największych miast między
Warszawą i Lublinem – liczy 44 tys. mieszkańców (większe są tylko
48-tysięczne Puławy). Całe „otwockie trójmiasto”, czyli Otwock wraz
z graniczącymi Józefowem i Karczewem, liczy aż 75 tys.
mieszkańców. Skąd więc decyzja przewoźników kolejowych, by
omijać ten ośrodek?
Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity przyznaje, że
pasażerowie korzystali ze stacji Otwock: – Przewozy pociągami TLK
do i z Otwocka realizowane były zarówno w relacjach regionalnych,
jak i międzywojewódzkich. Poczym wyjaśnia: – Decyzja trasowania
pociągów przez Stojadła wynikała z ograniczonej przepustowości linii
kolejowej przez Otwock.
Mowa o jednotorowym odcinku Otwock – Pilawa na ciągu z
Warszawy do Lublina. Ten 26-kilometrowy odcinek jednotorowy to
jedno z najbardziej dolegliwych wąskich gardeł na polskiej sieci
kolejowej. Dodatkowo przepustowość tego odcinka pogorszono w
latach 90., kiedy to stację Pogorzel Warszawska przekształcono w
przystanek osobowy, co zmniejszyło liczbę punktów umożliwiających
przepuszczanie się pociągów (obecnie między Otwockiem a Pilawą
działają dwie stacje, na których istnieje możliwość przepuszczania się
pociągów: Celestynów i Zabieżki).
Przerzucanie pociągów z trasy przez Otwock na trasę przez Stojadła
odbywało się stopniowo. Jeszcze w 2002 r. na 10 pociągów
pospiesznych łączących Warszawę z Lublinem, osiem kursowało
przez Otwock. Przed 10 laty z Otwocka można było bez przesiadki
dojechać do Lublina, Chełma, Zamościa, Torunia, Bydgoszczy,
Gorzowa Wielkopolskiego czy Trójmiasta. Natomiast w rozkładzie
jazdy 2010/2011 większość pociągów kursowała już przez Stojadła.
Wraz z wycofaniem ostatnich pociągów dalekobieżnych z odcinka
przez Otwock, odległości taryfowe dopasowano do dłuższej o 11 km
trasy przez Stojadła. Wskutek czego relacja Warszawa Centralna –
Lublin wydłużyła się więc ze 175 km do 186 km, przeskakując tym
samym do wyższego zakresu taryfowego: cena biletu normalnego na
pociąg TLK z Lublina do Warszawy od 11 grudnia 2011 r. wzrosła z
38,50 zł do 41 zł.
Także Ustronie ma 1079km doliczając 12km według IPR różnicy
Jednak to tylko ciekawostka typu naj naj naj skoro samo IC na E-IC sprzedaje coś w rodzaju "relacyjnego"