Odpowiedz 
[rel] tabela 426 TCZEW - Chojnice - PIŁA cała przejechana :)
Autor Wiadomość
jasek
Unregistered

 
Post: #1
[rel] tabela 426 TCZEW - Chojnice - PIŁA cała przejechana :)
tabela 426 TCZEW – Chojnice – PIŁA cała przejechana :)

[Obrazek: 24071349.jpg]

W ramach kilkudniowego wolnego postanowiłem uskutecznić jakąś kolejową „przejażdżkę-zaliczaczkę” którejś jeszcze nie przetartej przeze mnie linii kolejowej.
W pierwszej wersji wyjazdu padł pomysł zrealizowania zaliczanki mazursko-warmińskiej czyli tabeli 515 Olsztyn-Ełk przez Szczytno, Ruciane, Pisz. Z pobytem (nocleg) w Ełku i powrót przez Olecko, Suwałki no niestety do Suwałk już transportem drogowym.
Taki miałem plan. No ale z powodu niesprzyjających prognoz warunków atmosferycznych, zapowiadali w tym czasie w rejonie Mazur dość mocne opady deszczu i niską jak na porę letnią temperaturę powietrza. Odpuściłem sobie wypad w tamte rejony.
Krótki namysł i szybka korekta planu – pojadę na Chojnice tam nie jeszcze nie było.
Tak więc opracowałem sobie cały plan przejazdu linią dieslową z Tczewa aż po Krzyż przez Chojnice, Piłę z wizytacją krzyżackiej loko.
Godzina 5:25 Warszawa Centralna – ładuje się na porannego TLK „Zielonogórzanin” ze świnią 08-009 na czele, którym punktualnie zajeżdżam do Kutna.
W Kutnie pojawia się w międzyczasie EU07-092 z nocną TLK „Regle”
do Gdyni Głównej z wagonami z Krynicy i Zakopanego, ja natomiast pojadę sobie „Jantarem” jeszcze tylko BWE z Husarzem 005 i punktualnie po nim wjeżdża mój pociąg prowadzony EP09-004, którym dojadę sobie do Tczewa. Aha w Qtnie udaje mi się zafocić jeszcze takiego Lotusa:
[Obrazek: 24071301.jpg]
Lotos 5 170 013-4 ze składem towarowym, przejeżdża przez stację Kutno.
Po wyjeździe z Kutna na stacji towarowej Kutno Wsch., widziany byk 22-1172 i oraz CTL byk 22-143. Lecimy 160 linią poznańską do zjazdu na węglówkę. Po zjechaniu z E20 lekko zwalniamy ale za chwilę dziewiątka daje kopa i przyzwoicie sypie po torach weglówki.
Na stacji Krzewie mijamy się z IC „Kaszub” prowadzonym EP09-018.
Do Bydgoszczy tracę czujność i popadam w lekkie uśpienie :)
Przed stacją Bydgoszcz Główna budzę się ze snu i wypatruje brutto w kierunku południowym z bykiem 22-1122+zmodernizowana EU07 CARGO w składzie wplątana była też „suka” ST46-01 (!) pewnie powrót z jakiejś naprawy z bydgoskiej Pesy do Węglińca (?).
Na stacji z BGE do Berlina husarz 010, a na przeciwnym peronie już przygotowany do jazdy autobus szynowy SA133-022 przewoźnika ARRIVA PL jako pociąg osobowy do Chojnic.
Na „oporku” stały oczekujące na zatrudnienie siódemki 353, 442 (zieleń) i 230.
Na terenie Pesy wypatruje EN76-036 KW, SA133-016 Warmia, SA134-010 PR Rzeszów i uszkodzonego (rozbita kabina) SA134-019 PR Lublin. Ponadto na terenie zakładów na włókach technologicznych rozbebeszone sucze – same pudła m.in. 45-210.
Do Parlina jedziemy mijając po drodze ze trzy brutta, na stacji halt i stoimy, stoimy.
Za kilka minut wtacza się niebieski ET22-990 z kontenerowcem, na którego właśnie czekaliśmy. W stronę Portów stał też z takim samym składem kontenerów byku 22-1104.
W Terespolu Pomorskim natomiast przez okno wypatruje kioska -1253, zielonego jamniora 41-018 z węglarkami w stronę Śląska…
Laskowice Pomorskie tutaj zanotowano obecność ET22-741 z węglarkami na południe oraz niezidentyfikowaną ST45-?+kiosk-? z bruttem. Do Tczewa piękne 160 km/h lecimy, wyświetlacz w wagonie największą wartość wskazał 157 km/h. Naprawdę nieźle tam podniesione zostały te prędkości druga sprawa imponująco duży ruch towarowy co chwila mijanka albo wyprzedzanie jakiegoś towara cargowskiego czy to prywaciarza, składy kontenerowe, beki i węglarze dużo bardzo dużo…
Niestety złapaliśmy kilkanaście minut (to stanie w Parlinie) i po planie wjeżdżamy na stację. Ja mam tutaj trochę czasu na kolejny pociąg, więc idę „na miasto” przed dworcem kolejowym można trafić parowóz-pomnik TKh49-11
[Obrazek: 24071302.jpg]
TKh49-11 jako pomnik na stacji Tczew.
oraz prawdziwego krzyżackiego TKt48-170 (!)
[Obrazek: 24071303.jpg]
TKt48-170 jako pomnik na stacji Tczew.
Robie kilka jeszcze fotek i wracam na dworzec kupić bilet na PR na dalszą część mojej trasy. Oraz w dworcowym barze zjeść jakieś danie obiadowe :) Z okien baru wypatruje jak przez stację przetaczają się gdy ja zajadam się obiadem dwa gagrace niebieski 1226+ zielony 358 (?) ze składem węglarek gdzieś w kierunku na Malbork (?)
Pora kończyć i wracać na peron na swój pociąg. Tutaj się zaczyna właściwa część mojej ekspedycji. Na peronie trzecim już podstawiony mój środek transportu – matko jedyna SA101/121-003 toto jeszcze jeździ !
[Obrazek: 24071304.jpg]
SA101/121-003 jako pociąg REGIO nr 7727 do Chojnic, na stacji Tczew.
Z pewnymi obawami wsiadam do tego pojazdu myśląc czy w ogóle uda się tym dojechać do Chojnic czy nie zdefektuje to gdzieś na szlaku.
Do odjazdu jeszcze trochę czasu, a dwuczłonowy szynobusik zaczyna się coraz bardziej wypełniać podróżnymi. Godzina odjazdu wszystkie miejsca siedzące zajęte, a my dalej stoimy - czekamy na opóźnionego „Słonecznika” oraz „Regle” i coś tam jeszcze :)
Regle pojawiają się z 07-230 (ta co czekała w Bydzi). Słoneczny pojawia się z EU47-010 i pushpulami (frekwa średnia).
No i tak po jakimś czasie na oczekującego grzecznie szynobusa atakuje szturm podróżnych z rowerami, walizami i tobołami, OJP! myślę sobie :) Do tego wszystkiego na pokład ładuje się liczna grupa małych zuchów czy tam harcerzy z wielkimi plecakami i sztandarem swojego GDH. Dzieciaki w wieku szkolnym wybrały się na obozowisko-harcowisko, no to będzie wesoło. Moją uwagę zwracają opiekunki tej całej tej grupy młode panie w strojach harcerek:) sam bym się nimi zaopiekował odpowiednio. Z lekkim poślizgiem, planowo powinniśmy wyruszyć 11:43 jako pociąg REGIO nr 7727 (Tczew 11:43 – Chojnice 13:31) rozpoczynam podróż w kierunku Chojnic. Wyjeżdżamy ze zmodernizowanej stacji Tczew „górą”
i wjeżdżamy na dwutorowy szlak linii Tczew-Piła. Szynobus sapie ale daje rade, być może uda się tym cudem dojechać do celu. Linia jest dwutorowa z betonowymi podkładami.
Nawet dobrze utrzymana, prędkość też dobra. Pierwszy przystanek Tczew-Suchostrzygi tutaj też znowu zaczepiamy trakcje elektryczną – dwutorowa łącznica obwodnica towarowa ze stacji towarowej Zajączkowo Tczewskie na linię bydgoską, omijającą stację Tczew.
Po prawej stronie widoczna jest, ale tylko mały kawałek loko Zajączkowo Tczewskie. Opuszczamy Tczew i zaczynają się fajne widoczki za oknem, pagórkowaty teren z licznymi jeziorkami i lasy, pola ładne krajobrazy…
Mijane kolejne przystanki, budynki z czerwonej cegły, niestety wszystko opuszczone i zamknięte, no i to że wymiana pasażerów na tych stacyjkach zerowa, nikt nie dosiada i nikt nie wysiada. Dopiero na pierwszej stacji w Starogardzie Gdańskim liczna wymiana pasażerów następuje. Duża stacją z wieloma pustymi torami, o trzech peronach dawniej cztero kierunkowy węzeł, odchodzi stąd linia do Smętowa przez Skórcz oraz do Kości i Pszczółek przez Skarszewy. Niestety pociągów pasażerskich na tych liniach już nie ma.
Dziś jedynie tylko do Chojnic i Tczewa stąd można pojechać. Jedziemy dalej, SA101 sapie i wypluwa czarne spaliny, a w środku wesoło harcerze rozrabiają, trochę mi przeszkadzają ale co poradzić. Przed Czerskim przejeżdżamy dołem pod dwutorowym wiaduktem (jedno przęsło zdjęte) węglówki (dawna tabela 440), ech szkoda że już nie można się przejechać z Gdyni do Bydgoszczy tą linią…
Przed samą stacją dochodzi ładnie utrzymana linia z Laskowic Pomorskich (tabela 429), na stacji tylko jedna węglarka, kilkanaście pustych torów, ładna nastawnia i dworzec.
Tutaj też trochę pasażerów wsiada, robi się naprawdę tłoczno, a ja zaczynam się obawiać o moją przesiadkę w Chojnicach, bo mam na zrealizowanie tylko 6 minut :) a opóźnienie mamy już 15 minut w plecy… Do Chojnic tylko jeszcze p.o. Czarna Woda, gdzie myślę sobie, że ci wszyscy harcerze tutaj wysiądą i będzie luz i spokój ale się mylę też jadą do końca. Przed Chojnicami wstaje z miejsca i przeciskam się do drzwi wyjściowych, przez to umyka mi widok na tamtejszą loko udaję się tylko dostrzec: strażaka SU45-018 jako odstawka, SU45-154, SM42-395 i jeszcze jakąś jedną SU45 oraz SM42-204+2xBh jako regio do Tczewa.
[Obrazek: 24071305.jpg]
Budynek dworca PKP w Chojnicach.
Szybko wysiadam i szukam gdzie ten mój drugi pociąg do Piły jest. Oglądam się po całej stacji nic nie ma, zaczepiam w końcu któregoś kolejarza i się pytam. Odpowiedź szybka, że to ten sam, który przyjechał z Tczewa :) czyli ten szynobus jedzie dalej jako REGIO
nr 58203 (Chojnice 13:37 – Piła Główna 14:51), no więc wracam i wsiadam z powrotem do niego.
[Obrazek: 24071306.jpg]
SA101/121-003 przybył z Tczewa jako pociąg R-7727 i odjedzie do Piły jako pociąg R-58203.
Frekwencja już trochę mniejsza niż poprzednio ale kilkanaście osób jedzie.
Wyjeżdżamy z Chojnic ze sporym opóźnieniem czyli szlag trafił mi następną przesiadkę z Piły na Krzyż. Od razu przy sprawdzaniu przez konduktora biletu zgłaszam prośbę
o zapewnienie skomunikowania w Pile, na szczęście oprócz mnie jest też kilka innych osób na to skomunikowanie. Konduktor obiecuje, że będzie załatwiał jest OK.
Jeszcze na wyjeździe z Chojnic rozchodzą się linie na Człuchów i dalej do Szczecinka (tabela 385) oraz linia do Nakła nad Notecią przez Więcbork (tabela 424), na tej drugiej już nic pasażerskiego nie jeździ. Widoki za oknem już nieco inne, tereny płaskie i rozległe, same pola ze zbożem i pracującymi na nich kombajnami. Tą monotonię szybko przerywają pasażerowie, którzy dosiadają się akurat do mnie. Rodzinka ojciec, matka i dorosła już córeczka.
Muszę z nimi kontynuować moją przejażdżkę, wysłuchując mimo woli ich rozmowy, ploty, obgadywanki śmiechy i „życiowe mądrości”. No trudno, na szczęści mnie nie zagadują i mam spokój patrząc przez okno na mijany krajobraz. Z grubym opóźnieniem dojeżdżamy w końcu do Złotowa, tutaj na peronie mijamy pociąg w kierunku Chojnic w postaci SP32 chyba nr 204 z jednym bohunem jako REGIO Piła-Chojnice. Łudziłem się, że rodzinka tutaj wysiądzie niestety jadą dalej… Do Piły jeszcze kawałek, a ja mam już mocno dość moich współpasażerów :) udaje, że śpię może się na chwilę przymkną, niestety muszę ich mimo wszystko słuchać…
W końcu doturlaliśmy się do przedmieść Piły. Wstaje, zbieram majdan, żegnam się z moim współpodróżnymi i jeszcze idę zapytać konduktora o skomunikowanie. Piła bardzo duży węzeł kolejowy, niestety nie ma tutaj czasu żeby cokolwiek zobaczyć i przyfocić, na tym samym peronie czeka już pociąg do Krzyża w postaci SP32-206 z jednym bohunem na haku. Wsiadam zajmuje miejsce przy oknie na dolnym pokładzie wagonu. Frekwencja nawet spora, dużo ludzi jedzie. Odjeżdżamy z około 20 minutowym opóźnieniem, planowo powinniśmy
o 15:00 jako REGIO nr 80227 (Piła Główna – Krzyż). Linia do Krzyża bardzo fajna, dwa tory, nieźle utrzymane, szybko się jedzie. Mijamy ładne stacyjki po drodze.
W Trzciance sporo osób wysiada, robi się trochę luźno ale też kilkanaście się dosiada. Stwierdzam, że w porównaniu z linią do Piły tabela 426 – teraz „zaliczana” tab. 345 jest zdecydowanie lepiej utrzymana niż przejechany szlak przez Pomorze, a i widoki też fajne bo typowe lasy iglaste :)
Dojeżdżamy do Krzyża Wielkopolskiego. Przez węzeł kolejowy Krzyż przechodzi linia Poznań-Szczecin oraz docierają tutaj linie z Piły (tab. 345), Wałcza (tab. 362),
Gorzowa Wlkp. (tab. 345) jest tutaj też duża lokomotywownia obecnie w rękach Przewozów Regionalnych, którą mam zamiar odwiedzić.
Do Krzyża przyjeżdżamy kilkanaście minut po godzinie 16tej.
[Obrazek: 24071307.jpg]
SP32-206 + bohun jako pociąg R-80227 rel. Piła Główna – Krzyż, na stacji końcowej.
Z pociągu spora grupa osób leci szybko na oczekujący już na odjazd do Kostrzyna nad Odrą, szynobus SA134-021.
[Obrazek: 24071309.jpg]
SA134-021 jako pociąg R-80435 rel. Krzyż-Kostrzyn, na stacji początkowej.
Jest bardzo gorąco, temperatura około 30 stopni. Ale foty trzeba robić, choć najlepiej byłoby się gdzieś schować w cień na ten upał. Na stacji stoi ładnie utrzymany parowóz pomnik
Ol49-82 z trochę psująca kadr tarczą.
[Obrazek: 24071318.jpg]
Ol49-82 na stacji Krzyż.
Na stacji na jednym z torów stał tak sobie „ślepy” EN57-773 z wydłubanymi światłami, prawdopodobnie przeciągli go tutaj w celu naprawy w krzyżowskiej sekcji PRST…
[Obrazek: 24071308.jpg]
EN57-773 odstawiony na stacji Krzyż.
Natomiast po drugiej strony dworca, też są tory :) oraz ukazuje się piękny widok, odstawiony cały tabor z pobliskiej lokomotywowni.
[Obrazek: 24071317.jpg]
Widok na lokomotywownie PRST Krzyż.
Co to za wozy, same SP32 i SU45 moi mili, no cudownie jest co focić :) Idę na teren loko,
nie mogąc się powstrzymać i już „po drodze” zaczynam focić, bez pozwolenia i uzgodnienia.
[Obrazek: 24071310.jpg]
Z peronów, SP32-203 odstawiona wraz z innym taborem…
[Obrazek: 24071311.jpg]
SP32-206 zjeżdża od pociągu na lokomotywownie…
Pierwszego napotkanego pracownika, zapytuje go o tutejszego Dyspozytora wszak trzeba się jednak zgłosić i poprosić o możliwość wstępu i focenia na terenie lokowni. Pracownik kieruje mnie do budynku biur na pierwsze piętro do pana Dyspozytora. Więc udaje się tam.
U dyspozytora krótka rozmowa, bezproblemowo uzyskuje zgodę. Naprawdę bardzo miły
i w porządku człowiek oby takich osób więcej pracowało na tej naszej kolei.
Idę sobie focić, no i tak:
[Obrazek: 24071316.jpg]
Lokomotywownia Krzyż, obecnie sekcja PRST Krzyż - Wielkopolskiego Zakładu PR.
[Obrazek: 24071312.jpg]
SP32-202 na obrotnicy lok. Krzyż.
[Obrazek: 24071313.jpg]
Polsat SU42-??? Remontowany na hali lok. Krzyż.
[Obrazek: 24071314.jpg]
Wystawka, od lewej: SU42-506, EU07-188 i SU45-089.
[Obrazek: 24071315.jpg]
SA108-008 odstawka w lok. Krzyż.
[Obrazek: 24071320.jpg]
SU45-164 się już najeździła, odstawiona z ruchu. Ost. NR PESA 10.03.2005.
[Obrazek: 24071321.jpg]
SP32-206 na terenie lok. Krzyż.
[Obrazek: 24071322.jpg]
[Obrazek: 24071323.jpg]
SU45-241 oczekuje na zatrudnienie do pociągu, lok. Krzyż.
[Obrazek: 24071324.jpg]
SU42-512.
[Obrazek: 24071325.jpg]
SU42-510.
[Obrazek: 24071326.jpg]
SP32-205.
[Obrazek: 24071327.jpg]
[Obrazek: 24071332.jpg]
Spalona SU42-532.
[Obrazek: 24071328.jpg]
SA134-020 jako pociąg R-87222 rel. Kosztyn-Poznań Główny, podczas postoju na stacji Krzyż.
[Obrazek: 24071329.jpg]
SP32-147.
[Obrazek: 24071330.jpg]
SP32-208.
[Obrazek: 24071331.jpg]
SU45-196.
[Obrazek: 24071333.jpg]
SU45-174 OST. NR PESA 29.02.2008.
[Obrazek: 24071334.jpg]
„Strażak” SU45-079 + bohun, jako pociąg regio z Piły, pozuje do zdjęcia w rejonie stacji Krzyż.
[Obrazek: 24071335.jpg]
SU45-241 razem z SU45-079 na lok Krzyż.
[Obrazek: 24071336.jpg]
Z cyklu: „takie wozy” !! :)
[Obrazek: 24071337.jpg]
[Obrazek: 24071338.jpg]
SU45-064.
[Obrazek: 24071339.jpg]
SP32-073.
[Obrazek: 24071340.jpg]
SP32-208.
[Obrazek: 24071345.jpg]
SP32-201.
[Obrazek: 24071343.jpg]
[Obrazek: 24071344.jpg]
SP32-210.
[Obrazek: 24071341.jpg]
SU45-079 naprawa rewizyjna PR Gdynia 17.06.2009.
[Obrazek: 24071342.jpg]
Ol49-82 3196/1953 Fablok Chrzanów.
[Obrazek: 24071346.jpg]
TEM2-282 CTL w Krzyżu.
[Obrazek: 24071347.jpg]
SA133-001 PR Białystok, naprawiany w Krzyżu.
[Obrazek: 24071348.jpg]
SA108-004.
I na koniec, taki motyw :)
[Obrazek: 24071319.jpg]
„Sprzedam garaż”

Dziękuje za uwagę! :)

Tekst i zdjęcia: jasek podróżnik
Krzyż Wielkopolski, 24.07.2013 r.
31-07-2013 10:58
Odpowiedz cytując ten post
Lw Offline
Administrator

Liczba postów: 1,660
Dołączył: 19-05-2008
Skąd: Nowy Sącz
Post: #2
RE: [rel] tabela 426 TCZEW - Chojnice - PIŁA cała przejechana :)
Kapitalna relacja Jacku, dziękiIcon_smile!
06-08-2013 19:44
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do: