Odpowiedz 
16.02.2011
Autor Wiadomość
ŻAQ Offline
Użytkownik

Liczba postów: 226
Dołączył: 22-05-2009
Skąd:
Post: #1
16.02.2011
W okolicy Pleśnej koło godziny 10:40 spłonęła lokomotywa ST43-2335 LOTOS na poc. 531081. W związku z tym TLK 43503 miał +70.

[Obrazek: sklad.gif]
16-02-2011 16:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Elektrowóz Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,521
Dołączył: 19-05-2008
Skąd: CT Południowy
Post: #2
 
O masz! :shock: Czy wiadomo co było przyczyną pożaru?
16-02-2011 16:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Kryniczanin Offline
Użytkownik

Liczba postów: 956
Dołączył: 24-03-2009
Skąd: Krynica Zdrój
Post: #3
 
43503 w Nowym Sączu był o 13:25 w Krynicy około 15:00 jazda do Gdyni bez zjadu do Powrożnika bo 34502 w Nowym Sączu był planowo. Jakieś Regio miało 120 min w plecy.

<!-- m -->http://kolejowe-sprawy.pl<!-- m -->
16-02-2011 17:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #4
 
To juz sie robi chore :shock: Czemu na naszą linię ciągle spadają jakieś klęski, i to nie związane z celowym działaniem, tylko z naturą? Powódź, pożar, wykolejenie EN57...... Jakis palec Bozy czy co :shock:
16-02-2011 19:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Lw Offline
Administrator

Liczba postów: 1,740
Dołączył: 19-05-2008
Skąd: Nowy Sącz
Post: #5
 
Tymczasem IC wyciąga wagony z krzaków i wysyła je na przegląd do Newagu: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=Oo7CXe55qr4&">http://www.youtube.com/watch?v=Oo7CXe55qr4&</a><!-- m -->
16-02-2011 20:07
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #6
 
Wreszcie sie cos ruszyło w sprawie napraw, kurde, nie dało sie wczesniej ? Icon_rolleyes

Pytanie do znawców: czy lokomotywa nie moze pociagnac w Polsce wiecej niz 17 wagonów (tyle naliczyłem?)
16-02-2011 20:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #7
 
ZTCW to tragedii nie było. Ponoć spalił się jeden silnik, na lokomotywie nie było nawet śladów...

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
16-02-2011 20:14
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
alojz Offline
Użytkownik

Liczba postów: 201
Dołączył: 26-09-2010
Skąd:
Post: #8
 
Ciekawe na jakiej zasadzie Newag je naprawia. Przecież nie wygrał ostatnio zadnego przetargu.
16-02-2011 20:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Kryniczanin Offline
Użytkownik

Liczba postów: 956
Dołączył: 24-03-2009
Skąd: Krynica Zdrój
Post: #9
 
Pułtuś napisał(a):Pytanie do znawców: czy lokomotywa nie moze pociagnac w Polsce wiecej niz 17 wagonów (tyle naliczyłem?)

O ile się orientuje były składy z większą ilością wagonów kursujące za wschodnią granicę ponad 20 lat temu ale miały obniżoną prędkość maksymalną np. do 100 albo 80km/h ze względu na masę.

Tu masz cytat z pięknych wspomnień Maszynisty Włodzimierza Dołubizno. Polecam przeczytać

Cytat: Problem ciężkich składów prowadzonych elektrowozami dawało się odczuć bardzo często. Dobitny tego przykład miałem prowadząc pociąg 56200 Gdynia - Szklarska Poręba. Na stacji początkowej kierownik przyniósł kartę próby hamulca, na której widniało brutto składu 875 ton. Dodał, że w Gdańsku będzie doczepiony jeszcze jeden wagon.
Zadałem kierownikowi pytanie:
- Kto na tej kolei rządzi, skoro w służbowym rozkładzie jazdy jest napisane jak byk: ciężar brutto 700 ton?
Poubolewał i odszedł bez słowa. Oczywiście w Gdańsku doczepili zapowiedziany wagon. Musiałem wyciągnąć skład na tor szlakowy, aby zwolnić zwrotnicę w przeciwległej części stacji, umożliwiając dodanie go na koniec pociągu. Nikt nie zastanowił się, jak miałem jechać do Wrocławia. Pomyślałem, że dyspozytorzy dyrekcyjni mają wyłącznie zakodowane, że EU07 może ciągnąć nawet 2000 ton. Owszem, może... tylko z jaką prędkością!? Przez czyjąś niekompetencję, brak wyobraźni, podstawowych wiadomości z zakresu taboru - ruszając z każdej stacji myślałem, że odfruną wentylatory oporów rozruchowych, mozolnie osiągając przyzwoite prędkości ciągnąłem “od słupa do słupa” i przyjechałem do Wrocławia z ponad godzinnym opóźnieniem.

Żródło: <!-- m --><a class="postlink" href="http://web.archive.org/web/20080213062929/www.maszynista.cal.pl/czytaj_pl.html">http://web.archive.org/web/200802130629 ... aj_pl.html</a><!-- m -->

<!-- m -->http://kolejowe-sprawy.pl<!-- m -->
16-02-2011 21:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #10
 
Teraz są 3 wagonowe składy i nie ma takiego problemu Icon_rolleyes
16-02-2011 22:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
jasek
Unregistered

 
Post: #11
 
Pułtuś napisał(a):Teraz są 3 wagonowe składy i nie ma takiego problemu Icon_rolleyes
Tylko spóźnienia zostały ale to teraz tłumaczą - bo tory były złe (czyt. remonty PLK). Nawiasem mówiąc ostatnio regio Kraków-Krynica ten 10:50 wiernie oczekiwał na IR z Wawy. Równą godzine stał na Głównym bo IR Malinowski narobił pleców, od Korytowa począwszy zaczął zatrzymywać się na tych wszystkich idzikowicach, włoszczowach, psarach, knapówkach w niedźwiadku też żeby dobić do +60.
alojz napisał(a):Ciekawe na jakiej zasadzie Newag je naprawia. Przecież nie wygrał ostatnio zadnego przetargu.
Joaśka załatwiła :DDD
Pozdro!
17-02-2011 10:01
Odpowiedz cytując ten post
Kryniczanin Offline
Użytkownik

Liczba postów: 956
Dołączył: 24-03-2009
Skąd: Krynica Zdrój
Post: #12
 
Żeby było ciekawiej czasy jazdy są też ciekawe nawet tam gdzie podwyższono prędkośći. Np. Miechów - Kraków lata 90 to najszybszy czas 28min prędkość 100km/h rozkłady 2009/2010 i 2010/11 na tym samym torze 30min najszybciej ale jest właśnie to ale teraz 110km/h a i składy mają 3 wagony nie 13 jak miały więc rozruch o niebo łatwiejszy.

<!-- m -->http://kolejowe-sprawy.pl<!-- m -->
17-02-2011 12:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #13
 
Ale teraz PLKa dodatkowo utrudnia szybką jazdę i obok roznorakich ograniczeń, mniej lub bardziej bezsensownych, dodano jeszcze rezerwe 10 minut na każde 100 km trasy pociagu. Trasa 600 kilometrów- godzina luzu, a pociag moglby spokojnie pokonac jakąś trasę o 15% szybciej Icon_evil
17-02-2011 16:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pysi Offline
Użytkownik

Liczba postów: 343
Dołączył: 23-06-2008
Skąd:
Post: #14
 
Rumun 2335 już naprawiony. Wczoraj (tj. 25.II) manewrował sobie na stacji w Tarnowie-Mościcach
26-02-2011 09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do: