Odpowiedz 
Wypad na CMK - Zawiercie
Autor Wiadomość
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #1
Wypad na CMK - Zawiercie
Wypad na CMK - Zawiercie
28.06.2008

Kolejny raz stacja nocą ;)
Niby to samo, ale nieco inaczej.... na peronie przywitała nas EU07-483 oczekująca na podstawienie Pienin.
[Obrazek: 351scc5.jpg]

Obawiane zapowiadanie Cracovii obwieściło ze tym razem przybędzie... bez opóźnienia :D Jednak od razu przeszło mi przez myśl, że to może zwiastować kłopoty ;) EU06-01 dzielnie wciągnęła skład w nasze perony i po znalezieniu przedziału postanowiłem wznowić przerwany sen ;)
Po pobudce w Tarnowie nastąpiła mijanka ze Śnieżką i tradycyjnie ze spotem oczekującym na wyjazd do Krakowa.
[Obrazek: j0wgau.jpg]

Na Płaszowie stwierdzono obecność ET21-261, ET21-489 i EP09-045 oraz szynobusa EN81.
Ojciec dyrektor oczywiście nie próżnował ;)
[Obrazek: w88ity.jpg]
[Obrazek: ng4y07.jpg]

Jak na razie plan trzymał się kupy, więc przystąpiliśmy do focenia tego, co znajdowało się na stacji. Po czym wskoczyliśmy do osob. 910, który obsługiwała EN57-1795.
[Obrazek: ix9ggj.jpg]
[Obrazek: 25tyuyf.jpg]
[Obrazek: 2pqm3j4.jpg]

Po drodze pilna obserwacja szlaku zaowocowała wyłapaniem mijanki z posp. 201 43007 „Silesia” prowadzona przez Basie 163 047-4. Krótka konwersacja Ojca Dyrektora niedowierzającego mojemu RJ z konduktorem i wyskoczyliśmy w Krzeszowicach.
[Obrazek: 15ewk5i.jpg]

Na stacji pracowała przy przetoku kamieni z kruszywem SM42-406, oraz SM42-1076. W kierunku Krakowa stał skład z ET22-1142, a po chwili wjechał opóźniony posp. 83503 prowadzony przez EU07-543. Z kierunku Krakowa z lekkim zaskoczeniem wtoczył się skład EU07-210 + 3*Bochun. Postanowiliśmy wzmóc czujność i przejść z nią na drogą głowicę gdzie złapaliśmy skład towarowy z Krk, który zasłonił na wjeżdżającego Przemyślanina prowadzonego tradycyjnie przez ET22.
W miedzy czasie zanim wsiedliśmy do naszego pociągu nadjechała Krakowianka [ EU07-349 ] i powracający z Trzebini skład EN57-1795.
[Obrazek: 15pn4hl.jpg]
[Obrazek: 2z6tj49.jpg]
[Obrazek: jp8v82.jpg]

W końcu nadjechały nasze Sukiennice prowadzone przez ET22-1040, które zawiozły nas do Zawiercia.
[Obrazek: 2q2kcwp.jpg]

Na stacji oczekiwał już odjazdu spot EN57-2060 z cepowatym mechanikiem, który nie chciał zdradzić czy jego skład zatrzymuje się w Myszkowie....oczywiście rozumiemy Tajemnica Państwowa. Aż się dziwie ze nie wyleciał z kabiny jak robiliśmy fotki ;)
I nadeszła ta chwila, kiedy należało podjąć decyzję „jak wracamy” po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw doszliśmy do wniosku, że podczas powrotu przejedziemy się fragmentem CMK :D
Chwilę po zakupieniu biletu na trasę powrotną w perony wjechała EP09-006 z Ex.14411 „Wisła”. W drugą stronę natomiast już z daleka było widać, że na Heweliuszu nie jedzie Epoka... a w sumie epoka... EP08-006 w starym malowaniu :D
[Obrazek: 2961b7n.jpg]
[Obrazek: de1opy.jpg]

Na chwilę przed naszym pociągiem od str. Częstochowy, hałasując niemiłosiernie, nadjechał bombowiec [ ET40-13 ] ze składem pustych węglarek. Zaraz po przejeździe tego brutta nadjechał nasz skład... osob. 20 [ EN57-041 + 042 ] – full plastik :D
[Obrazek: 33n9cb7.jpg]
[Obrazek: iblys5.jpg]

Po dotarciu do celu podróży, jakim był p.o. Myszków Mrzygłód rozlokowaliśmy się na kładce nad torami „Wiedenki” i jednej odnogi CMK w oczekiwaniu na pierwszy tego dnia skład... były nim Beskidy 1411 prowadzone przez niebieską EP08.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=hJx8N4fM9fs">http://pl.youtube.com/watch?v=hJx8N4fM9fs</a><!-- m -->
[Obrazek: 11luf4h.jpg]

Po chwili spędzonej na podziwianiu okolicy i planowaniu dnia pognaliśmy w stronę CMK po drodze łapiąc prywaciarza ze śląska prowadzonego przez E181 107-4 i T488P-051.
W narastającym upale gonieni czasem wyszukaliśmy miejscówkę na Ex. 4114 „Skarbek” prowadzonego przez EP09-012. W międzyczasie z torów Wiedenki było słychać uciekające nam ciężkie brutta z i na Śląsk.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=VMTiQkS-acM">http://pl.youtube.com/watch?v=VMTiQkS-acM</a><!-- m -->
[Obrazek: 2i0emtu.jpg]

W nagłym przypływie głupoty postanowiliśmy dostać się na „rozwidlenie”... początkowo droga klarowała się całkiem przejrzyście...szeroka dwu rowkowa dróżka. Niestety im głębiej w las.... tym dróżka zaczynała się zacierać aż całkiem znikła a my stanęliśmy przed ponad 2-metrową ścianą krzaków i chaszczy. Jako porządni MK na wyjeździe postanowiliśmy przedostać się na drugą stronę torów i kontynuować próbę... jednak i tam droga zmieniła w końcu się w niemałe chaszcze. Z powodu braku możliwości rozgarnięcia czy pościnania krzaków byliśmy zmuszeni skapitulować i wrócić w poszukiwaniu innych motywów.
W akompaniamencie uciekających nam pociągów znaleźliśmy się w okolicach wiadukty CMK nad Wiedenką.... kolejnym punktem było obfocenie EC 106 14005 „Praha”, lecz mimo długotrwałego wyczekiwania nic nie nadjechało :/
Po przejściu na drugą stronę nasypu złapaliśmy posp. 12114”Zamenhof” prowadzonego przez EU07-244.
[Obrazek: k2dy82.jpg]

Zaraz po sfoceniu tego składu rozpoczęliśmy podziwianie wiaduktu, które zostało przezwane przez skład Rail Polska prowadzony przez M62-2991 zbliżający się od str. Śląska... kol. Elektrowóz w końcu miał zaszczyt usłyszeć RP1 dawane przez mechanika gagara :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=OVnSAcs3j0U">http://pl.youtube.com/watch?v=OVnSAcs3j0U</a><!-- m -->
[Obrazek: 33ts275.jpg]
[Obrazek: 2mp0cwy.jpg]
[Obrazek: 5ppie8.jpg]

... po którym luzem w tym samym kierunku podążała CTL’owska Tamara TEM2-128 po której powróciliśmy na p.o. Myszków Mrzygłód.
Chwilę po dotarciu na kładkę przechodzącą nad Wiedenką i CMK usłyszeliśmy hałas na CMK... to nadjeżdżała EC 106 14005 „Praha” prowadzona przez EP09-034 całkowicie nas zaskakując...jednak po tym jak w Zawierciu wypatrzyliśmy tymczasową listę zmian w kursowaniu pociągów pomyśleliśmy, że to właśnie to.
[Obrazek: smsgfc.jpg]

Zaskoczeni niespodziewanym pociągiem ledwo zdążyliśmy się ustawić na jadącego z przeciwka IC 41402 „Baczyński” prowadzonego przez EP09-004.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=IO0zzgmr0zE">http://pl.youtube.com/watch?v=IO0zzgmr0zE</a><!-- m -->
[Obrazek: de5taw.jpg]

A teraz moment zasłużonej przerwy... w końcu dorwaliśmy się do kanapek i po krótkim, ale efektownym posiłku i paru propagandowych fotkach kopnęliśmy się ponownie w stronę wiaduktu CMK nad Wiedenką.
[Obrazek: 20z5t0i.jpg]

Po drodze napotkaliśmy SPOT’y [ 20xx i 2018 ] oraz beczki STK [?] prowadzone przez E181 138-9 podążające w tym samym kierunku, co my;)
[Obrazek: s17143.jpg]
[Obrazek: 2ziwldg.jpg]
[Obrazek: 2epm1jp.jpg]

Dochodząc do wiaduktu od strony Myszkowa było usłyszeliśmy RP1początkowo myśleliśmy ze to prywaciarz jednak po kolejnym RP1 i zestawieniu z filmikami doszliśmy do wniosku ze to coś innego... więc jak to na porządnego MK przystało rozstawiliśmy sprzęt i czekaliśmy....
Naszym oczom ukazał się skład kontenerów jadący na Śląsk prowadzony.... EU07-225 :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=Yi7QhaxxL4k">http://pl.youtube.com/watch?v=Yi7QhaxxL4k</a><!-- m -->
[Obrazek: 19m51d.jpg]
[Obrazek: 2ebebe9.jpg]

Po chwili namysłu postanowiliśmy się rozdzielić... ja wdrapałem się na wiadukt z zamiarem złapania EC 105 14003 „Sobieski” a Kamil został na Wiedence i łapał składy przejeżdżające pod wiaduktem.
W międzyczasie nałapaliśmy EN57-2038 + 2060 jako osob 29, bliżej niezidentyfikowany pośpiech prowadzony byczkiem ;), oraz kilka brutt śmigających Wiedenką, oraz zwiewające nam brutto wjeżdżające na CMK prowadzone przez ET41-087.
[Obrazek: 9hnj8o.jpg]
[Obrazek: aywp5l.jpg]
[Obrazek: 24xgcnr.jpg]
[Obrazek: 14bqo8x.jpg]
[Obrazek: vs26c8.jpg]

Jednak mimo grubego przekroczenia planowanego przelotu Sobieskiego ani widu ani słychu.... zaniepokojony tym faktem postanowiłem zadzwonić na informacje PKP... i wszystko się wyjaśniło. Błąd w obliczeniach ;)
Po stwierdzeniu tego faktu podjęliśmy decyzje o powrocie w okolice p.o. Myszków Mrzygłód napotykając po drodze osob. 28 [ EN57-1405 + 1415 ],osob. 31 [ EN57-1450 + 1243 ] i brutto z Częstochowy prowadzone ET22-922.
[Obrazek: 20070ya.jpg]
[Obrazek: 2jdj0nn.jpg]
[Obrazek: 6gjtb6.jpg]

Mając nadzieję ze nie wszystkie przeliczenia były złe ustawiliśmy się na powrotnego EC 104 41002 „Sobieski”.... jednak okazało się ze człowiek nie maszyna i pomylić się lubi ;)
[Obrazek: vwpphj.jpg]

Zrezygnowani powróciliśmy na p.o. Myszków Mrzygłód.... łapiąc brutto na Śląsk [ ET22-739 ].
[Obrazek: 2med4z9.jpg]

Chwila odpoczynku, przemyśleń i postanowiłem rzucić się w stronę nasypu zjazdowego CMK na Ex. Klimczok.
Gdy już się tam wdrapałem i rozstawiałem sprzęt napotkałem MK z okolicy, który tez wybrał się na fotki Klimczoka :D
[Obrazek: 241lc2v.jpg]

W międzyczasie na CMK wjechał wyczekiwany przedtem EC 104 41002 „Sobieski” z EP09-033. Po kilkunastu niemiłosiernie gorących minutach na zasypie nadjechał w końcu Ex. 54410 „Klimczok” prowadzony przez EP09-041.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=_RLz9n1sSsA">http://pl.youtube.com/watch?v=_RLz9n1sSsA</a><!-- m -->
[Obrazek: 2n74ava.jpg]

Zwijanie sprzętu i krótka pogawędka w okolicznym MK podczas powrotu na p.o. Myszków Mrzygłód.
Już na pół luzie – ostatnia godzina na CMK.
Z Częstochowy nadjechał osob. 33 w zestawieniu EU07-446 + 3*Bohun :D Chwile po nim z przeciwka nadciągnął skład Eaos’ów prowadzony bombowcem – ET40-13.
[Obrazek: 2copoj5.jpg]
[Obrazek: 2zok76x.jpg]
[Obrazek: 2nm2848.jpg]
[Obrazek: 2iigzrn.jpg]

Skład z węglem jeszcze nie zdążyło zniknąć z horyzontu a już od str. Częstochowy pokazało się kolejne prywatne brutto ciągnięte przez E181 026-6 i Lotosowską Tamarę 264.
[Obrazek: 2up8vas.jpg]

Kolejne minut zleciały na już tylko na jedzeniu myśleniu i pogawędce z ww. MK ;)
[Obrazek: 219rzig.jpg]

W nagłym przypływie głupoty [ czyt. złym odczytaniu własnych notatek ;) ] przespacerowałem się trochę z str. Zawiercia łapiąc posp. 37102 „Cegielski z ET22-355 przelatującego przez p.o. Myszków Mrzygłód oraz ET41-027 z bruttem w str. Częstochowy.
[Obrazek: 2hpnf6d.jpg]
[Obrazek: jfahp1.jpg]

Olewając już przelatujące przez p.o. kible wyczekiwaliśmy naszego składu [ osob. 37: EN57-1401 +1058 ], który planowo pokazał się na horyzoncie.
[Obrazek: wvva1h.jpg]

Po dotarciu do Zawiercia mieliśmy okazję podziwiać akcję przyśpieszonego wsiadania ;) oraz przelatujące przez stację składy.
[Obrazek: 640az5.jpg]
[Obrazek: 1row7q.jpg]
[Obrazek: 30clx6b.jpg]

I TU ZACZĘŁY SIĘ JAJA....
Okazało się, że jest tak jak pomyślałem na początku wyjazdu... zaczęło się za dobrze....
Nagle od str. Śląska zaczęły narastać opóźnienia wszystkich pociągów....EC 107 41004 „Praha” [ EP09-010 ] + 24 min; posp. 45500 + 40min; wszystkie osobówki, co najmniej + 20 min. Jedynie Ex. 4110 ”Beskidy” [ EP08-001 ] przyjechał z opóźnieniem tylko 5 min.
[Obrazek: 2qj9jjs.jpg]
[Obrazek: rtmgk3.jpg]

Niestety... nasz skład – posp. 42101 „Sztygar” [ ET22-727 ] przybył z opóźnieniem 60 min. Jednak mieliśmy jeszcze nadzieję ze nasze skomunikowanie w Kielcach się nie rozjedzie. Po odjeździe z Zawiercia ulokowaliśmy się na końcu składu z zamiarem podziwiania infrastruktury CMK. Zaraz po wjeździe na CMK już na pierwszej stacji w Górze Włodowskiej zjechaliśmy na bok w celu przepuszczenia mknącego z prędkością 160 km/h Ex. 41410 „Wisła” prowadzonego przez EP09-006. W międzyczasie od str. Warszawy minął nas IC 1609 „Górnik” ciągnięty przez niebieską EP08-008.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=2JDc2NtFCcQ">http://pl.youtube.com/watch?v=2JDc2NtFCcQ</a><!-- m -->
[Obrazek: ny62p2.jpg]
[Obrazek: 2e6fx4p.jpg]
[Obrazek: ff7lh5.jpg]
[Obrazek: 24pb7zp.jpg]

W tym momencie nasze skomunikowanie zaczęło stawać pod znakiem zapytania... a nie uśmiechało nam się nocowanie na okrytym złą sławą dworcu w Kielcach ;) Jednak po rozmowie z kierpociem i zapewnieniu ze zdążymy albo będziem dzwonić ;) trochę się uspokoimy. Z rozmowy kierpocia z jednym z pasażerów wyszła przyczyna takiego opóźnienia... wypadek i zblokowany szlak między Katowicami a Zawierciem.
Po zjeździe z CMK w końcu pozwoliliśmy sobie na chwilę odpoczynku zasiadając w naszym przedziale ;)
W Kielcach zastały szereg różnorakiego taboru: min. EP07-1015, EN81-003, ET22-497 i EN57-1200.
[Obrazek: xpnebd.jpg]
[Obrazek: 258tkbb.jpg]
[Obrazek: ztvs68.jpg]

Niestety... komunikat peronowy nie pozostawił na złudzeń: „Poc. Posp. Jadwiga przybędzie z opóźnieniem ok. 10 min. Na odcinku Kielce – Sędziszów pociąg pojedzie jako poc. Osobowy. Życzymy miłej podróży” :/ ... nasze skomunikowanie w Krakowie się rozjeżdża w zastraszającym tempie :/
Na naszej Jadwidze przyjechała ET22-973 i po krótkim postoju ruszyliśmy. Momentalnie rozmowa z kierpociem o skomunikowanie w Krakowie... „zobaczę, co się da zrobić”.
[Obrazek: 2u5qqkg.jpg]

Niestety.... skład wlókł się niemiłosiernie... a i w Jędrzejowie zaliczyliśmy dłuższy postój z powodu zajęcia szlaku:/ Tuż za stacją przyszedł kierpoć i obwieścił ze Kraków nie będzie wstrzymywał międzynarodowego dla kilku osób :/ ...wajego mać...
Wszystko jasne – nocujemy w Krakowie... ale cóż lepsze to niż Kielce ;)
Do Krakowa wjechaliśmy z opóźnieniem ok. 45 min...30 min po odjeździe Cracovii.
Szybkie rozeznanie sytuacji i... na peronie 5 stał skład specjalny prowadzony przez EP09-015 który odjechał do Warszawy o godzinie 00:10.
[Obrazek: 2na352g.jpg]
[Obrazek: 2mnmxlg.jpg]

Potem już była tylko żmudna walka ze snem i zmęczeniem....jakimś cudem dożyliśmy naszego zastępczego pociągu... 13201 „Nosal” prowadzonego przez EU07-498.
[Obrazek: jqn9ev.jpg]
[Obrazek: 2604kky.jpg]

Część krynicka... odjazd... Kraków Płaszów... zamknęły mi się oczy....
Po jakiejś godzinie znowu się otwarły...patrzę... dalej stoimy w Płaszowie !!!!!
Dalsza cześć podróży to pokaz slajdów przez mgłę i tak aż do Grybowa ;) Do NS dotarliśmy zamiast o 1,35 to o 7,35...
Opóźnienie + 360 min. :D

Wyjazd zaliczam tym razem do średnio udanych.... ucieczka kilku fajnych składów, przełożenie wyjazdu na sobotę – mniej pociągów, zdekomunikowanie w Krakowie i 6 godzin w plecy... ma to swój klimat ;) ale trochę za dużo jak na jeden wypad :P


PS1: Admin w poptrzedniej relacji rzucał się za podziękowania koledze, więc teraz niedziękuję mu za pożyczenie sprzęta :P

PS2: Poddaję wniosek o zdegradowanie Ojca Dyrektora do zwykłego ministranta :P za całkowity brak chodźby podstawowej wiedzy na temat CMK oraz całkowity brak pomocy w przygotowaniach do wyjazdu ;)

PS3: Filmiki dodam w terminie późniejszym - jak zwykle :P

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
13-07-2008 15:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Dx3 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 586
Dołączył: 23-05-2008
Skąd: Trn
Post: #2
 
Mam pytanie czy jednego dnia jechały 2 pociągi o numerze 29?? Icon_lol

MaSzyna EU07-424 Symulator Polskiej Kolei
13-07-2008 16:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pysi Offline
Użytkownik

Liczba postów: 343
Dołączył: 23-06-2008
Skąd:
Post: #3
 
Ten ww. miejscowy MK to dla mnie wygląda jak Golum Icon_biggrin ...my precious... CMKIcon_razz

Bardzo proszę na przyszłość takie komentarze pozostawić dla siebie Icon_wink
/Elektrowóz
13-07-2008 17:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #4
 
Dominik333 napisał(a):czy jednego dnia jechały 2 pociągi o numerze 29

Nie. Błąd w druku ;)
Ale jak to zawsze tam bywa znajdowały sie pociągi których nieznalazłem w RJ więc do niektórych może nie być podpisów ;)

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
13-07-2008 17:40
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Elektrowóz Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,521
Dołączył: 19-05-2008
Skąd: CT Południowy
Post: #5
 
No więc ja dodam trochę swoich fotek...
Jak Jarek wspominał, na Płaszowie nie próżnowałem. Epoka CARGOwska oraz nie mniej CARGOwskie EU07.
[Obrazek: 650h7o.jpg]

Na Głównym resztę opisał jarek... ale zaciekawiła mnie jedna rzecz. Mianowicie wyświetlona tablica kierunkowa.
[Obrazek: 331k2eg.jpg]

Jeszcze kilka fotek "NASZYCH" i ruszyliśmy w drogę.
[Obrazek: 34f0g3k.jpg]

Krzeszowice to już budynek stacji
[Obrazek: 2u6jq1c.jpg]

Jedna z dwóch SM42 pracujących przy przetoku
[Obrazek: bdjddu.jpg]

Zaskakujący nas całkiem EU07-210 z trzema Bohunami
[Obrazek: 2cymqa9.jpg]

Potem już tylko pośpiech w stronę Śląska na czele z EU07-349
[Obrazek: nzn0g0.jpg]
[Obrazek: 2ujjg3k.jpg]

Towarowy ET22-794, również w tą samą stronę
[Obrazek: 24vrywm.jpg]

No i na koniec nasze Sukiennice... wsiedliśmy i w drogę Icon_smile
[Obrazek: 29lxlc6.jpg]

Na stacji w Zawierciu... Nasz skład oraz SPOT wspomnianego wyżej mechowskiego mecha Icon_biggrin
[Obrazek: ohjxud.jpg]

No i lekkie uzupełnienie z Wiedeńki:
Prywaciaż z E181 107-4 i T488P-051 które prowadziły brutto
[Obrazek: e80486.jpg]

TEM2-128 CTL
[Obrazek: 10r3ais.jpg]
[Obrazek: 23wp9ir.jpg]

Pośpieszny w stronę Częstochowy na czele z ET22-355
[Obrazek: 14c3zbn.jpg]

Dwa kible do Bielsa-Białej
[Obrazek: 2h6zvxe.jpg]

No i już fotki z samej CMKi (Stacja Psary)
[Obrazek: ixuomf.jpg]
[Obrazek: abi3he.jpg]

I takim uwieńczeniem tego wszystkiego jest mój filmik, który wiekszość już zna:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=dbW_7vc5vL8[/youtube]

No i to chyba by było na tyle z mojej strony... ja wypad zaliczam do udanych poza tym co się działo już na stacji w Krakowie.
14-07-2008 17:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #6
 
Materiał zaktualizowany o filmiwo...

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
20-07-2008 21:58
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do: