Odpowiedz 
Kozłów i LHS - 25.06.2008
Autor Wiadomość
kolejoman5 Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 659
Dołączył: 22-05-2008
Skąd:
Post: #1
Kozłów i LHS - 25.06.2008
Środa, 25.06.2008

I. Naszą podróż zaplanowaliśmy w następujący sposób:

1. Stróże- Kraków Główny posp. 380 Cracovia
2. Kraków Główny - Kozłów 32100 Posp. Długosz

Na dworzec w Stróżach udałem się już o 2:40. Po zakupie biletu dostałem infomacje od hds.147, że Cracovia zapowiadana jest w Nowym Sączu +90. No, cóż, trzeba było poczekać mimo tych niepokojących wieści. Pozniej nadeszły nieco lepsze, że Cracovia nadrobiła 20 minut, a Więc zmniejszyła opóżnienie do 70 minut. No i nadeszła w koncu chwila, kiedy skład z Lokoshazy, przyjechał.

Do Krakowa przybyliśmy opóżnieni w granicach nieco ponad jednej godziny. Ponieważ Długosz rozpoczyna bieg na Płaszowie, podjęlismy decyzje o przesiadce na tej stacji. Tam wykonaliśmy kilka fotek:

Jadwiga oczekująca na zatrudnienie. ( Malinowski).
[Obrazek: 38eabbcbc4f07894.jpg]

EP07 Z DługoszemŁ

[Obrazek: 49195572056dc91e.jpg]


II. Do Kozłowa dojechaliśmy z kilkunastominutowym opóżnieniem z powodów jakich robót torowych, zresztą sporo było tego dnia opóżnien na tym odcinku.

W Kozłowie najpierw " złapaliśmy" Pieniny z EPOKĄ na czele:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=n4AJFdloZHY">http://pl.youtube.com/watch?v=n4AJFdloZHY</a><!-- m -->

Pożniej nadeszło moje pierwsze oburzenie ( jestem fanem epok i liczyłem, ze wiecej ich spotkam). Kościuszko na ... siódemce!.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=2681">http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=2681</a><!-- m -->

Następnie udaliśmy się w kierunku wiaduktu drogowego nad przepięknie i malowniczo zbiegającymi się liniami: CMK, ósemką, LHS, gdzie złapaliśmy parę następnych składów.

Niestety, pech chciał, że kiedy udaliśmy sie sfocic Kinge, nadjechał LHS i zupełnie nieprzygotowani ją sfociliśmy.

A TU zdjęcie 2X ST44 z LHS, ale z innego miejsca.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0aaf885aeb399c5a.html">http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0aa ... 99c5a.html</a><!-- m -->

Pozatym "złapaliśmy": Kaszuba, Norwida (zdjęcie)[Obrazek: e54b40f8d4ef982f.jpg]
Małopolske, Warmie, Szkunera, Tatry, Jagiełłe, towarowe, szynobus, Kościuszke. Dodam, że sporo składów jechało na siódemkach, choć prawidłowo (czyt.planowo) powinny jechać na dziewiątkach. Niektóre pozostałe filmki i zdjęcia w terminie póżniejszym.

Natomiast o 16:48 udalismy sie kibelkiem rel. Sędziszów-Katowice do Katowic, gdzie mielismy nieprzyjemnośc czekania na Krakowianke. Nieprzyjemnośc, poniewaz dworca w Katowicach nie da sie opisac w najgorszych słowach nawet. Pozatym na tablicy w Katowicach widniał przyjazd osobowego z.... Zagórza!. Skandal i kpina z pasażerów!!!

Na szczescie Krakowianka przyjechała planowa, w Krakowie przesiedlismy sie na Cracovie i ja "swój bieg" skonczylem w Stróżach a hds.147 w Nowym Sączu. Dodaje pare ciekawostek z Katowic:

EC Polonia +45 (prowadzona PRZEZ BYKA!).
IC Górnik na EP09
IC Odra EU07
TLK Kraków- Kołobrzeg +45

Moja relacja jest bardzo ogólna.
26-06-2008 16:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Janosik Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 207
Dołączył: 23-05-2008
Skąd:
Post: #2
 
Nie dziw sie że jeżdzą siódemki zamiast dziewiątek.
Tak sie złożyło, ze akurat dzisiaj zdarzyło mi się ogladać TE i o tym w nim Icon_biggrin
Takie streszczenie:
Mówili że IC brakuje EP09, i wiele pociagów po CMK bedzie jeździło, z " nienajmłodszymi elektrowozami " ( pokazali siódemke ) , ale powiedzieli takze, że IC MA KUPIĆ 10 LOKOMOTYW Z Max. pred. 200 KM/H ! Ciekawe czy naprawde tak sie stanie Icon_smile
26-06-2008 20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #3
 
Właśnie to samo słyszałem :D
A moja wersja wydarzeń już wkrótce ;)

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
26-06-2008 21:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MKraków Offline
Użytkownik

Liczba postów: 65
Dołączył: 24-06-2008
Skąd:
Post: #4
 
Na YT jest film że byk jechał na EC bo epoczki zaniemogły w Bohuminie z powodu upałów :/ a co z EP08???

TLK WIELKOPOLANIN RRUULLEEZZ
29-06-2008 19:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pkpic Offline
Użytkownik

Liczba postów: 527
Dołączył: 20-05-2008
Skąd:
Post: #5
 
EP08 należą do ZT Warszawa, i z założenia śmigają na Poznań. Sprowadzenie świnki z Warszawy byłoby bardzo czasochłone, więc podpięto Katowickiego byczka. Owszem, sytuacje takie, że świnia jedzie do Krakowa lub Katowic się zdarzają, ale niezbyt często.
Zdravim
29-06-2008 22:26
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MKraków Offline
Użytkownik

Liczba postów: 65
Dołączył: 24-06-2008
Skąd:
Post: #6
 
Kurcze ale glupio Icon_evil
Na Katowice też często idą Świnko-Jagódki Icon_mrgreen i można sfocić na CMK np. Psary Icon_biggrin

TLK WIELKOPOLANIN RRUULLEEZZ
30-06-2008 08:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #7
 
A oto moja wersja wydarzeń ;)

Godzina 2,15... dawno nie byłem na dworcu o tej porze ;) przy peronie stał EN71-013 oczekujący na zatrudnienie jako E 6022.
[Obrazek: 2u6dzxt.jpg]

Około 2,35 padła pierwsza zapowiedź Cracovii... na wstępie + 90 min. Jednak udało się ze zmniejszyć do 70. Tuż przed odjazdem miałem jeszcze okazję obserwować podstawienie Pienin na peron 1.
[Obrazek: dgtbt3.jpg]

Odjazd i sms do Kolejomana który dosiada się s Stróżach.
Po drodze mijanki z okolicznymi pociągami :P
[Obrazek: 2h5ir7q.jpg]

W Tarnowie minęliśmy się z opóźnionym Nosalem prowadzonym przez EU07-320 i EN57-2047 i 2055 robiące za osobówkę do Krakowa. W Bieżanowie złapaliśmy w kadr szynobusa do Wieliczki prowadzonego przez EN81-002.
[Obrazek: 29e626a.jpg]

W końcu dotarliśmy do Krakowa Płaszowa gdzie, po szybkiej zmianę strategii, postanowiliśmy wyskoczyć i przesiąść się do Długosza prowadzonego przez EP07-544. Zanim z robiliśmy to z niedozwolonym przejściem przez tory, uwieczniliśmy jeszcze E163 048-2 „Jadwigę” oczekującą na Malinowskiego oraz ET21-261 której wredny mechanik na moment przed strzeleniem fotki zaczął manewry :P
[Obrazek: 6rhh87.jpg]
[Obrazek: oqc9on.jpg]

Odjeżdżając z Płaszowa udało nam się jeszcze ustrzelić niebieską epokę [ 013 ] zjeżdżającą w str. grupy wagonowej.
Po opuszczeniu Krakowa Głównego niezmordowanie i narastająco zwiększaliśmy opóźnienie wynikające z remontów trwających na linii do Miechowa, co jednak zaowocowało kilkoma ciekawymi fotkami ;)
[Obrazek: 2nhj76e.jpg]
[Obrazek: 2ue5f7n.jpg]
[Obrazek: 2i7wy3d.jpg]

Opuszczając już Miechów napotkaliśmy Malinowskiego prowadzonego przez.... EP07-185 !!!
[Obrazek: 25j8c1t.jpg]

To zwiastowało kłopoty. Chwilę później nasz skład zatrzymał się w peronach Kozłowa gdzie w końcu z opóźnieniem ok. 1,5 godziny stanęliśmy na upragnionym peronie 1 :P i tu zaczęły się jaja.... chwilę po przyjeździe od str. Sędziszowa usłyszeliśmy nadjeżdżające gagary...
[Obrazek: 423pi.jpg]

Po szybkim namyśle podeszliśmy na płd. głowicę stacji z zamiarem złapania naszych rodzimych Pienin. Ku naszemu zadowoleniu prowadzonymi przez spotkaną już EP09-013.
[Obrazek: 90bsko.jpg]

Kolejnym naszym celem stał się IC 3101 „Kościuszko” z Warszawy... i nasze obawy zaczęły się potwierdzać.... :/
[Obrazek: 2zyzyif.jpg]

Pełni obaw przedostaliśmy się na płn. Głowicę i wiadukt będący dobrym punktem obserwacyjnym z którego zdjęliśmy kilka składów takich jak
Ex.13413 „Tatry” [ EP09-047 ]
[Obrazek: i5wuup.jpg]

Posp 53503 [ ET22-1180 ]
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=p8dqSeeNCgI">http://pl.youtube.com/watch?v=p8dqSeeNCgI</a><!-- m -->
[Obrazek: eipfdv.jpg]

3114 „Matejko” [ EU07-336 ]
[Obrazek: 33eso7s.jpg]

itp. ;)
[Obrazek: 2j3fa4o.jpg]

Około 11 Ojciec Informator wspomógł nas wiadomością o loku powracającym ze śląska do Sędziszowa... był to ST44-2036, powracający popych z brutta które uciekło nam rano ;)
[Obrazek: 2hedc7k.jpg]
[Obrazek: 2rwqe0j.jpg]

Uradowani złapaniem szerokiego gagarina zauważyliśmy zbliżający się punkt od str. Sędziszowa...był nim 38414 „Sztygar” prowadzony przez ET22-643
[Obrazek: 96xe87.jpg]
[Obrazek: 21kwapi.jpg]

Sfocony... czekaliśmy jeszcze na Bema z Warszawy mając nadzieję że w międzyczasie pojedzie jakaś LHS’ka od Sędziszowa.
Jednak nic nie nadjechało :/ a gdy zauważyliśmy Bema byliśmy już pewni ze nasze obawy się sprawdziły...
[Obrazek: 35l6wxd.jpg]

... na Bemie jechała EU07-483. Dziewiątki chyba jak mamuty – wyginęły :/
Po naszym Bemie szybka zmiana miejscówki... aż tu nagle... sms od Ojca Informatora: „Skład ze śląska mija Kępie”. Narzucone wyścigowe tempo i tylko jeden szybki pit stop dla 38414 „Szkunera” [ EP07-388 ] i tak nie dały nam czasu na powrót na poprzednią miejscówkę...
[Obrazek: 24zztjp.jpg]
[Obrazek: 2cwvmoh.jpg]

Po krótkiej konsultacji z Ojcem Informatorem zrezygnowani rozpoczęliśmy marsz w stronę Tunelu na wiadukt LHS. Po drodze podłapaliśmy kontenery z CMK [ ET22-528 ], brutto odpoczywające w Kozłowie [ ET41-087 ], jadący przedwcześnie IC 5306 „Kaszub” i odpoczywający od rana w Kozłowie EN81-006.
[Obrazek: 2zp2q11.jpg]
[Obrazek: 168ejcx.jpg]
[Obrazek: 2nqb85i.jpg]

W drodze na miejscówkę Kolejoman „zauważył” gagarina :P
[Obrazek: 334n1ux.jpg]

Po wydrapaniu się na wiadukt i rozpoznaniu terenu zeszliśmy na dół chroniąc się przed upałem i ci jakiś czas łapiąc przejeżdżające pociągi.
Opóźniona Małopolska [ EP09-047 ]
[Obrazek: s0wmfs.jpg]

Po kolejnym sms’ie od Ojca Kon... yyy... Informatora :P ustawiliśmy się na miejscówce od str. Kępia i po chwili nadjechał upragniony szerokotorowy skład prowadzony przez ST44-2008.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=XqsS9N0XK0c">http://pl.youtube.com/watch?v=XqsS9N0XK0c</a><!-- m -->
[Obrazek: 2d1o5f8.jpg]

W międzyczasie nadjechała także opóźniona 53100 „Warmia”
[Obrazek: 15gwnbc.jpg]

Pewni że nic już w najbliższej przyszłości nie nadjedzie zeszliśmy na normalne tory oczekując na cokolwiek w międzyczasie nudząc się niemiłosiernie :P
[Obrazek: 2h52uqq.jpg]

Po jakimś nieokreślonym czasie doczekaliśmy się w końcu... szynobusa ;)
[Obrazek: wag50x.jpg]
[Obrazek: 2mrze44.jpg]

Następnie także z lekkim opóźnieniem nadjechała EP09-046 z 3506 „Kaszub”.
[Obrazek: 25umhea.jpg]

Kolejnym z urozmaiceń był skład CTL prowadzony przez 201E-477 i sympatycznym mechanikiem którego pozdrawiam ;)
[Obrazek: 16gityr.jpg]

Po tym składzie zmieniliśmy miejscówkę po raz ostatni... gdzie nałapaliśmy:
53100 „Warmia” [ EU07-078 ]
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=iAAF8QV7npI">http://pl.youtube.com/watch?v=iAAF8QV7npI</a><!-- m -->
[Obrazek: 2eqglr4.jpg]

kolejny skład CTL [ E182 075-2 + ET22-955 ]
[Obrazek: 34hfdk7.jpg]

Oraz 3104 „Mickiewicz” [ EP08-012 ]
[Obrazek: n16k5w.jpg]

Orza brutto z ET41-093
Z powodu kończącego się nam czasu postanowiliśmy w lekko przyspieszonym tempie pójść jeszcze do sklepu i na stację gdzie spotkaliśmy... mechanika z ww. CTL’a :)
Podczas oczekiwania na nasz pociąg przejechała opóźniona 5310 „Małopolska” tradycyjnie z EP07 [ 388 ], a kilka minut po niej na stację wtoczył się nasz pociąg do Katowic [ EN57-1374 ]... przy którym załapał się w kadr CTL’owski mechanik ;)
[Obrazek: 15zi8mw.jpg]
[Obrazek: 2vn3v51.jpg]

Przez odcinek do Katowic oprócz małego opóźnienia i jednej mijanki ze składem LHS nic ciekawego się nie działo.... no może poza naszym wiszeniem w oknie i podziwianiu architektury LHS :P
Katowice to już był przymus z wiadomych powodów... co nie było bez wpływu na tematykę naszych rozmów ;)
Z ciekawszych rzeczy to EC 102 41000 „Polonia” przyjechała ze sporym opóźnieniem i odjechała... z bykiem na czole :D
Jako ze migawka nie pozwalała już na wiele nasz sprzęt ukrył się w plecakach i reszta relacji będzie już tylko głównie „na słowo honoru” :P
W końcu doczekaliśmy się naszej Krakowianki prowadzonej bykiem i w przekonaniu że nic nam przez ten czas nie ubyło udaliśmy się w drogę do Krakowa.
Jako ze MK bez aparatu to jak żołnierz bez karabinu aparaty wróciły do rąk i zaczęło się kombinowanie :P
[Obrazek: 2ahibeh.jpg]

W Krakowie nie było już wiele czasu więc w trybie przyspieszonym złapaliśmy E163 048-2 „Jadwigę” z posp. 200 34006 „Silesia” na moment przed odjazdem.
[Obrazek: 1ytl39.jpg]
[Obrazek: jrbotl.jpg]

Po czym przenieśliśmy się na nasz peron gdzie stała już podstawiona Cracovia. Podczas gdy Kolejoman poszedł wykonać brudną robotę [ szukanie przedziału ] ja oddałem się przyjemnościom :D
[Obrazek: 1z687b4.jpg]

Reszta wypadu opłynęła już trochę szybciej i jakby przez mgłę ;)

Ogólnie wypad tradycyjnie zaliczam do udanych ale jednak został pewnie niesmak spowodowany brakiem EP09 i nieudanymi próbami złapania dwóch składów LHS ale cóż... tak się zdarza ;)


PS: Filmiki powrzucam później
PS2: Dziękuje Ojcowi Dyrektorzowi za użyczenie aparata ;)

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
05-07-2008 19:45
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
hds.147 Offline
Użytkownik

Liczba postów: 797
Dołączył: 20-05-2008
Skąd: NSM
Post: #8
 
Materiał zaktualizowany o filmiwo....

Moje wypowiedzi są moją prywatną opinią...
YouTube | Galeria | Fotoblog
20-07-2008 21:56
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kolejoman5 Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 659
Dołączył: 22-05-2008
Skąd:
Post: #9
 
hds.147 napisał(a):Kolejnym naszym celem stał się Ex. 3101 „Kościuszko”

Kościuszko jeszcze nie został zdegradowany do rangi Ex. Icon_wink
27-07-2008 09:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do: