Forum Nowosądeckiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei
21.02.21 - Wersja do druku

+- Forum Nowosądeckiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei (http://www.nsmk.pl/forum)
+-- Dział: News (/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Dział: Wieści z terenu... (/forumdisplay.php?fid=50)
+--- Wątek: 21.02.21 (/showthread.php?tid=5261)



21.02.21 - gacek - 21-02-2021 14:40

Dwie rzeczy , nazwijmy to techniczne :
1) można już przeglądać nowy rozkład jazdy ważny od 14 marca - zwraca uwagę bardzo długi czas kursowania ZKA , od 6.IV do 17.V - aż 1,5 miesiąca (!)
2) na stronie onet podróże pojawił się artykuł zatytułowany "jak wygląda podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego" , warto przeczytać , ktoś opisał podróż zwykłym pociągiem Polregio - 30511/0 , obsługa przez ED72.


RE: 21.02.21 - Przemekns - 21-02-2021 23:02

Rozumiem, że to pierwsze i ostatnie zamknięcie związane z budową obwodnicy Tuchowa?


RE: 21.02.21 - gacek - 22-02-2021 14:12

Oby. A ja nie rozumiem po co zamykać całą linię 96 (i 105) aż na 1,5 miesiąca (!). A co jeśli w tym czasie powróci szkoła średnia ? To kto wybierze wtedy "pociągi" ? Wszyscy wybiorą busy ! A jak je wybiorą to już do pociągów nie wrócą. A nawet gdyby nie powróciła nauka stacjonarna w szkołach średnich w tym czasie to i tak jest już PO KOLEI bo jak wiadomo prawie nikt z tych resztek pasażerów którzy teraz jeżdżą nie będzie chciał się męczyć z ZKA. Jak kolej chce się odbudować ? Można zrozumieć komunikację zastępczą w Tuchowie i tamtym rejonie w związku z ważną inwestycją drogową ale to ZKA powinna być MAX. na odcinku Tarnów - Gromnik. Co takiego będą robić na pozostałym 120-km odcinku że MUSI być wyłączony aż przez 1,5 miesiąca... ?
Wszystko wraca do sytuacji sprzed zamknięcia mostu heleńskiego.


RE: 21.02.21 - Przemekns - 22-02-2021 15:33

Święta prawda, aczkolwiek brak wahadeł na Piwniczną daje nadzieję na zapowiadane modernizacje dworców i peronów w Dolinie Popradu, Starym Sączu, Rytrze itd.


RE: 21.02.21 - Exile - 23-02-2021 11:58

Zwyczajnie nie ma kasy, a takie półtora miesiąca wożenia powietrza busem zamiast pociągiem to milionowe oszczędności. Myślicie, że skąd kasa na te tarcze i zwolnienia z ZUS? Można dodrukować, owszem, ale cięcia i oszczędności też muszą przyjść...


RE: 21.02.21 - mojżesz - 23-02-2021 13:00

Tylko po co budować dworzec np. w Łomnicy gdzie pasażerów i pociągów jest mało. Mogę zrozumieć remont w Piwnicznej Zdrój pod ewentualne otwarcie kasy, czy remont Piwnicznej aby zlikwidować nastawnię (przenieść urządzenia sterowania ruchem do głównego budynku, zautomatyzować je) przystosować peron dla niepełnosprawnych. Ten projekt to właściwie chyba po to aby gdzieś wyrzucić pieniądze.


RE: 21.02.21 - sbialon1 - 26-02-2021 07:47

Co jeszcze warto zauważyć, prawdopodobnie od maja do czerwca będzie prowadzony remont odcinka Biecz - Siepietnica z wymianą podkładów i torów. Ma to wyeliminować ograniczenia, które tam swego czasu zostały nałożone.